Followers


Tuesday, March 13, 2012

Wahai Gadis Jangan Mudah Tergoda!


1.      Jangan terlalu mabuk cinta
Bercinta tu boleh tapi jangan sampai tak ingat dunia dah. Dalam kalangan kita hari nie, memang ada yang terlalu taksub dengan cinta. Si jejaka pulak asyik mengayat si gadis dengan kata-kata cinta yg menusuk kalbu.. Ingat taw! Berpijaklah di bumi yang nyata bukan dunia khayalan.

2.      Jangan terhasut dek keinginan
Berhati-hatilah dengan keinginan hati yang terlalu melonjak. Tak perlu terlalu kejar keinginan hati untuk memiliki si jejaka. Siasat dulu background si jejaka tu. Maybe indah khabar dari rupa ja. Jangan mudah tertipu.

3.      Jangan terlalu teruja dengan popupariti
Mesti excited kan apabila si dia yang femes gila-gila kat tempat korang kerja atau belajar mendekati korang, nak berkenalan la katakan..hihi. Mentang-mentanglah dia dikatakan The Most Wanted Bachelor, *0pss sorry kalau ada yg terasa* hensem macam Shah Rukh Khan & segak bergaya terus korang terima cintanya. Haa masalahnya kenal pun tak..mana tau si dia mempunyai sikap yg korang tak suka.

4.      Jangan pandang pada hartanya
Si jejaka drive kereta mewah2 tu, pastu korang dah mula berangan macam-macam da.. stop it okeh! Harta hanya pinjaman, belum tentu membawa bahagia yg berterusan.

5.      Jangan terpengaruh dengan situasi
Dah setahun hidup single, takda kekasih hati nak bermanja-manja, nak keluar tengok wayang.. so korang pun nak ada pakwe dlm masa terdekat kan.. Hurmm bukannya tak boleh, benda nie penah jugak terjadi kat aku.. Aku kenal seorang lelaki nie, memang baik sgt..aku cuba nak sygkan org tu.. tapi bila dah lama kenal, rupanya aku juz sayang ja kat lelaki tu takda cinta pun.. Aku rasa brsalah sgt coz buat si dia frust ngan aku... =(  So korang jangan terlalu terdesak utk memiliki sebuah cinta.. Ingat! Setiap org.. Allah dah tetapkan jodoh masing-masing..

6.      Jangan percaya dengan ‘kepercayaan karut’
Zaman sekarang kita memang selalu tilik nasib melalui zodiak. Pantang ada majalah baru kuar kalut ja g beli kat kedai pastu terus selak bahagian belakang sekali tgok kat part zodiak..hihihi! aku penah buat jgk benda karut camnie tapi zaman skolah dulu laa… budak baru nak up katakan,,.*macam la dah matang sgt skrang nie*.. kalau korang masih suka merujuk hal cinta mengikut zodiak lg.., better korang tinggalkan habit tu. Cukup sekadar menjalinkan hubungan cinta korang mengikut keserasian bersama..

##Okeh cukup setakat nie aku membebel..dahaga pulak.. hehe, kbai…##

No comments:


POLI Bloggerz